Musikhjälpen!

2011-12-14 @ 22:35:55
De senaste dagarna har jag jobbat och sådär, men idag är jag ledig! Har inte gjort överdrivet mycket(som vanligt när jag är ledig) men jag har varit ute på långpromenad med mamma och Maia. Just nu sitter jag här och kollar runt lite, samtidigt som jag har på Musikhjälpen i bakgrunden. Jag har aldrig lyssnat på det förut, men fick upp intresset i år just för att det är så intressanta programledare: Ana Gina, Timbuktu och Kodjo! Och i år samlar de in pengar för att alla flickor runt om i världen ska få gå i skolan. Världens bästa insamling och självklart har jag varit med och stöttat dem och skänkt pengar. Tycker att det är sjukt strongt av dem som gör detta i en hel vecka dygnet runt, vad jag har förstått så sover de väldigt lite och de får inte äta någon fast föda. De har varit inne i sedan i måndags och har redan samlat in 2,5 miljoner kronor! Det är ett så väldans bra syfte och de kan nog få in bra med pengar, eftersom det verkar som att svenska folket verkligen engagerar sig! Jag gillar det starkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0