Det gör mig glad!

2011-11-09 @ 14:39:00
Jag fascineras av äldre människor som fortfarande ger sig den på att de ska ta samma promenader som de alltid gjort, i hela sitt liv. Det bor en man här i närheten, han är ca 90 år och han är dagligen ute med sin lilla hund Olga och går. Nu menar jag inte att han tar en liten promenad längs med husen, utan han ger sig ut i skogen. Idag mötte jag honom ute och han är så himla gullig. Jag tycker att det är helt otroligt att han tar samma promenader som jag gör med sin hund. Jag stannade och pratade med honom lite eftersom han är himlans trevlig! Jag blir så glad när jag ser sånt!
Något annat som gör mig glad är också när man är ute och går med hundarna, för då möter man verkligen himla mycket trevliga människor! Alla tycker att det är trevligt att stanna och småprata lite, även om man är totala främlingar. När man har hund så har man något gemensamt och därför känns det inte konstigt att man pratar med varandra, även fast samtalet inte alltid handlar om hundarna. De senaste promenaderna jag har tagit nu på vardagarna när jag varit ledig, då har jag mött olika människor nästan varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0