Första matchningen!

2011-11-17 @ 19:57:07
Igår fick jag min första matchning med en familj i Elk River, Minnesota! Det var en familj med två barn, en tjej och en kille som var 5 och 3 år gamla. Den åldern är enligt mig perfekt, det är ungefär den åldern jag vill att barnen jag ska ta hand om ska vara i.
Men det som var ett stort minus med den här familjen var att de är kristna och det stod även att de utövar sin religion regelbundet. Och det är något som jag tror att jag skulle känna mig obekväm i eftersom jag själv inte är religiös överhuvudtaget. Men jag sov på saken och sedan ringde jag till Cultural Care kontoret imorse och pratade med en av tjejerna där. Och vi kom fram till att det var lika bra att släppa familjen och gå vidare istället eftersom jag ändå inte var säker på att jag skulle känna mig bekväm med det. Och jag ska trots allt bo med den här familjen i minst ett år och därför tycker jag att man måste ha ganska höga krav.

Men det var i alla fall min första matching och det är kul att märka att man äntligen är med i programmet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0