Where there's no struggle, there's no strenght

2012-01-22 @ 22:22:56
Ikväll om exakt 5 veckor sitter jag nog här hemma med ångest och undrar vad det är jag har gett mig in på. Om exakt 5 veckor är det den 26 februari, dagen innan jag tar mitt pick och pack och flyttar till USA. Tillsammans med ångesten så kommer jag antagligen vara otroligt spänd och lycklig över att det äntligen är dags. Men det börjar redan bli lite pirrigt när jag tänker på det och härom dagen slog det mig att jag ska vara borta ett helt år. Jag fick ont i magen i fredags hemma hos Jannike när jag sa till henne att jag ska ha avskedsmiddag någon av de kommande helgerna och att hon måste vara där. Som tur är så har hon sagt att hon vill flyga till andra sidan jorden för att hälsa på mig. Jag har lite svårt för att ta in vad jag ska göra, innan har jag bara vetat att jag vill och att jag ser fram emot det något enormt.. Men jag har nog inte riktigt förstått att jag ska åka än och det kommer nog ta ett tag innan jag gör det.

Jag har redan hittat några bra tjejer som kommer vara i USA samtidigt som mig och det får mig att känna mig lite lugnare. Det känns skönt att man har "lärt känna" dem lite och kan prata med dem eftersom de går igenom samma sak även nu innan avresa.

Det är väl ungefär såhär jag känner just nu.. Hur många tankar som helst som far runt i huvudet, och en del av mig som bara vill åka nu! Det är så svårt att förklara vad som rör sig i huvudet, men ni kanske förstår ändå. Jag ser så mycket fram emot detta år som väntar och jag blir så glad när jag tänker på den stunden då jag äntligen ska få träffa min värdfamilj. Jag känner på mig att 2012 kommer bli ett bra år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0