You never know a good thing until it's gone

2012-01-23 @ 20:20:16
Herre, det märks att jag inte jobbat på några veckor.. Fyra timmar jobb med pappa och jag är helt slut. Men det är en riktigt härlig känsla. Som sagt så var vi borta på tomten där pappa håller på och river den lilla sommarstugan som just nu står där. De har även varit där och tagit ner massa stora träd så tomten känns helt plötsligt väldigt stor. Jag fick i alla fall vara eldvakt idag, haha.. Så jag sprang runt överallt och plockade undan allt pappa rivit ner och slängde det på elden. Det låter kanske inte så jobbigt, men när man är förkyld så blir man bannemej anfådd för minsta lilla.. Hehe! Men det var faktiskt roligt att få vara med och greja där lite grann, i alla fall nu innan eftersom jag inte kommer vara med något alls senare eftersom jag har åkt då. Det betyder att under året jag är borta så ska mina föräldrar bygga hus och när jag kommer hem så får jag flytta in i ett helt nytt hus på ett helt nytt ställe. Men jag tror att det kommer bli riktigt bra och stället vi ska flytta till ligger lite på landet och huset kommer ligga precis bredvid skogen. Det är väldigt mysigt och jag tror att vi kommer stortrivas!

Just nu sitter jag och plockar ihop alla mina papper till Stockholm. Imorgon bitti går tåget mot huvudstaden och där ska jag sedan möta upp Christine. Vi har hela dagen där imorgon så vi ska gå på stan och sedan gå ut och äta på kvällen. Vi ska även möta upp min vän och Vadstena-sambo Sofie, vilket ska bli riktigt roligt för sist vi sågs var på studenten i juni!

Och på onsdag blir det tidig morgon eftersom vi ska vara på ambassaden klockan 09.30. Det är så mycket papper som ska med dit och man kan inte direkt missa något.. Då är man ganska körd. Men det blir bra, jag har alla mina papper och det är ju bara en natt så man behöver inte packa speciellt mycket!

Den lilla stugan som är på väg ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0