Philadelphia

2012-03-11 @ 17:07:02
Igår var vi som sagt med värdfamiljen på Shady Maples Smorgasbord och åt frukost. Det var grymt stort och det var hur mycket folk som helst. Och man kunde verkligen få tag i vad som helst att äta, men den bästa delen var att de stod i restaurangen och gjorde färska pannkakor, omeletter, äggröra och ja.. allt möjligt! Pannkakorna var nog den godaste delen, haha.. Men det var även kul att testa på lite saker som man inte ätit innan! Det var sammanfattat jättegott, men en del saker kommer man kanske inte riktigt äta igen.. Amerikanarna har ganska mycket konstig mat, om man ska säga så! Haha.. Min mage har börjat reagera på all annorlunda mat jag ätit denna veckan så jag går typ runt och mår illa hela tiden, men jag hoppas att den vänjer sig snarast.

När vi kom hem från vår lilla mysiga roadtrip så tog vi tåget in till Philadelphia. Jag, Emma och Johanna mötte sedan upp en vän till mig från Au Pair Training School som även hon bor här i närheten. Vi bestämde oss för att leka turister och gå till de bra ställena istället för att shoppa. Vilket jag tyckte var roligt eftersom vi hade Emma med oss som kunde visa oss runt lite grann!

Tänkte att jag slänger in lite bilder från gårdagen också!
Idag är det shopping som står på schemat, äntligen! Vi ska åka till King of Prussia som är ett av USAs största köpcentrum!! Gissa om jag ser fram emot det, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0