Jag flyttar vidare

2012-04-26 @ 05:05:06
Hej på er!
Just nu har jag precis kommit hem från mitt sista Starbucksmeeting i Pennsylvania. Jag, Johanna och Jessica åkte idag till ett annat Starbucks där det var lite annat folk, vilket var väldigt trevligt!
Idag träffade jag en tjej och åt lunch på dagen, eftersom hon var ledig och efter det kollade jag på film.. Det ska bli så himla skönt när detta är över, jag börjar bli riktigt uttråkad av att bara sitta här och inte göra något alls.

Då kanske det är dags att berätta att jag INTE åker hem till Sverige igen! Alltså gick samtalet med den ensamstående mamman i Washington DC bra och det är nu bestämt att jag åker dit på fredag!! Hon var väldigt trevlig och hennes barn verkar jättemysiga! Det verkar vara ett väldigt bra område, McLean heter det och ligger ca 10-15 minuter utanför själva DC vad jag förstod. Jag hoppas verkligen att detta blir bra nu, för jag vill ha mitt år här i USA!

Så nu är min rematch slut och nu har jag bara en kväll kvar här i det här området med mina fina vänner! Jag måste verkligen säga att även om det inte fungerade med min förra värdfamilj så har jag haft en toppentid de snart två månaderna som jag har varit här. Min fritid har varit grym och jag har fått vänner för livet. Så jag ser positivt på den här upplevelsen och det har gjort mig så otroligt mycket starkare. Jag har lärt mig saker om mig själv som jag antagligen aldrig skulle gjort annars. Jag har varit med om så mycket på två månader och när jag tänker tillbaka så har dessa veckorna gått så himla fort, samtidigt som det känns som att tiden aldrig rör sig framåt. Men det är väl som alla säger, de första månaderna känns det som att allt går jättelångsamt, men när man väl kommit förbi halvåret så flyger tiden iväg!

Jag hoppas att flytten och en ny värdfamilj blir mycket bättre och att jag får det bästa året, för det förtjänar jag!
Imorgon ska jag och tjejerna till Friday's och äta en sista middag ihop.. Det ska bli roligt men det kommer vara så sorgligt, vill inte åka ifrån dem, jag vill att de ska flytta med mig! Men som tur är så är det inte jättelångt hit från DC, så förhoppningsvis kommer jag kunna åka tillbaka och hälsa på mycket! Men jag kommer sakna dem som bara den.

Nu är jag så himla taggad på att få flytta, det ska bli så roligt att träffa den nya familjen och få komma till rätta där! Få lära känna nya människor och upptäcka nya platser, jag håller tummarna för att detta blir bra!

Kommentarer
Postat av: Christine

I'll take good care of you sweetie! <3 Welcome to Virginia! ;)

2012-04-26 @ 05:17:43
URL: http://naenfeldt.blogspot.com
Postat av: Mamma

Klart det kommer bli bra! 😊

2012-04-26 @ 11:20:42
Postat av: Viktoria

Lycka till Emelie! Jag håller tummarna för att det blir bra :D

2012-04-26 @ 15:02:41
URL: http://viktoriaannamaria.blogg.se/
Postat av: Faster agneta

Lycka till med nya familjen och flytten

2012-04-26 @ 20:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0