Match #2

2012-04-17 @ 16:53:57
För en stund sedan fick jag min andra match och det är en ensamstående mamma med två söner, 10 och 13 år, som bor någonstans utanför Washington DC. Mamman jobbar dock inom US Army och genom deras ansökan känns det som att hon är ganska sträng, vilket får mig att känna att vi kanske inte riktigt kommer ha samma syn på barnuppfostran. Men de verkar ändå vara en trevlig familj så jag har sagt att jag vill fundera över dagen och så får vi se om mamman tycker att jag är intressant och om hon hör av sig.

Det dåliga med att vara i rematch är att när man får nya familjer så måste man vänta tills de hör av sig. Så trots att man kanske är jätteintresserad så kan man inte göra mycket mer än att säga till de på Cultural Care att man är intresserad och hoppas att familjen också vill prata mer.

Nu blir jag snart upphämtad av en kompis, ska bli skönt att få komma ut lite! Det händer ju inte överdrivet mycket dessa dagarna och igår satt jag inne nästan hela dagen.. haha! Vi ska åka och handla lite och sedan äta lunch någonstans! Vädret här är lika underbart som igår, just nu är det minst 20 grader och sol vilket innebär att det är shortsväder igen! Ikväll ska jag följa med Jessica och träna Zumba, det ska bli riktigt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0