So far so good

2012-04-28 @ 14:22:11
Igår när jag kom fram till Union Station, DC så hittade jag som tur var min värdmamma med en gång. Det var ganska mycket kaos där eftersom det var taxibilar och byggarbeten över allt.. Men det löste sig bra! På vägen hem så pratade vi jättemycket och hon är så trevlig! Vi kommer jättebra överens och det känns så himla bra! När vi kom hem så träffade jag barnen och deras Granny(mormor). Barnen är hur söta som helst och lätta att vara med, de är väldigt utåt och väldigt duktiga på att prata. Så vi lekte lite, pratade massor och de visade nog mig alla leksaker de hade, haha!

Sedan åkte vi en sväng mest för att visa mig runt lite. Jag gillar McLean, det är ganska stort men väldigt mysigt och nära till storstaden DC! Min värdfamilj bor i ett lägenhetsområde i en del av McLean som kallas Tyson's, vilket innebär att vi bor nästan på Tyson's Corner, som är ett jättestort shoppingcenter. Om jag vill så kan jag gå dit, vilket kanske är både bra och dåligt? Haha! Jag har ett jättemysigt rum, som min värdmamma har sagt att vi ska fixa till lite grann nu när jag är här eftersom hon ville att jag skulle kunna välja lite själv.

Idag så har vi varit i parken med barnen och sedan så var vi och fixade en telefon till mig som jag kan ha här. Lycko mig så har jag internet på den och har nu därför skaffat Instagram, som ni hittar här om ni vill följa mig! Antingen kommer det bli mitt nya beroende, eller så kommer jag inte ladda upp bilder överhuvudtaget.. Vi får se! Efter parken och de ärenden vi gjorde så åkte vi hem, sedan så var jag själv med barnen i bara några timmar eftersom jag måste vänja mig lite.. För på måndag är jag helt ensam hela dagen! Men än så länge så tycker jag att det har gått bra och de är vana vid att ha någon annan än mamma som bestämmer, så de uppför sig bra tycker jag! Sedan så har ju alla bra och dåliga dagar, men i det stora hela tror jag att det kommer gå bra!

Imorgon ska jag köra bil här för första gången, vilket ska bli så roligt!! Jag ska åka till Arlington och hämta upp Hanna, som jag var på au pair-skolan tillsammans med! Vi har inte träffats sedan dess så det ska bli väldigt roligt, och hon bor bara ca tio minuter här ifrån.. Så vi lär ju ses en del nu när jag bor här, hoppas jag! När jag hämtat henne ska vi åka mot DC och Georgetown, som är en jättemysig universitetsstad! Vi var där sist vi var i DC, men då regnade det så mycket så vi gav upp ganska snabbt!

Nu ska jag strax sova tror jag.. Eller kolla på något avsnitt av Vänner. Jag får nog börja uppdatera här oftare så att inläggen inte blir milslånga hela tiden? Har i alla fall på min nya favorit t-shirt, kunde inte låta bli att köpa den när jag var där! I do love NY!

Vi hörs imorgon!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Der låter ju jättebra!

2012-04-29 @ 08:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0