Efter sex månader i Sverige.

2012-12-12 @ 18:03:01
Hallå!
 
Nu var det superduperlängesedan jag skrev här sist. Jag har varit hemma ett bra tag, ett väldigt bra tag. Sex månader om man ska vara exakt. Det känns fortfarande lite jobbigt att inte vara i USA, missförstå mig inte.. Jag ångrar inte mitt beslut att åka hem, men jag undrar ändå ibland om jag gjorde rätt val som åkte hem. Just eftersom livet här hemma är pyttelite tråkigare än livet jag levde i USA. Där hittade man på mer saker, man träffade vänner varje dag, man var mer spontan, åkte på roadtrips och allt sådant roligt. Man kunde gå ut och äta middag mitt i veckan och det var helt normalt. Jag skulle aldrig få för mig att fråga någon "Ska vi gå ut och äta middag på onsdag?", eftersom man nästan vet vad svaret blir.. Haha! Men sedan så var själva jobbet som au pair absolut inget för mig, och det var ju trots allt anledningen till varför jag åkte hem, det vet jag mycket väl. 
Och sedan saknar jag att ha så nära till New York, mitt älskade New York! Min kärlek till den staden är obeskrivlig, haha..
 
Vet dock inte om bloggen kommer klara sig speciellt länge denna gången.. Vet inte om jag tycker att jag har så mycket att skriva om just nu. Just nu så jobbar jag inte, börjar jobba igen efter nyår. Jag går som målarlärling och ska förhoppningsvis börja på en ny firma, det är lite papper och så som ska skrivas. Men jag trivdes som fisken i vattnet på den förra firman jag var på, mycket eftersom min handledare var jättebra! Har inte så mycket att säga om den nya firman ännu, eftersom jag bara varit där i en dag och provjobbat. Men jag är bara glad att jag har ett jobb, det är absolut inte det lättaste att skaffa sig just nu. Vi får se vad som händer och sker.
 
Som jag sa så saknar jag USA jättemycket, men planerna är att åka tillbaka dit, om ett halvår ungefär. Jag och Jannike ska åka till New York!! Och om allt går som vi vill så ska vi även åka över till andra sidan och besöka Los Angeles och Las Vegas. Det känns skönt att ha hittat någon som vill resa på samma villkor som mig, och som vill göra/se samma saker. Det är då det blir som bäst!
 
Just nu sysselsätter jag mig i alla fall väldigt mycket med träning. Har dragit igång ordentligt och har tränat regelbundet i tre månader och börjar äntligen se resultat. Det finns absolut inget bättre än att vara på gymmet och kunna springa lite längre, ta i lite mer, öka motståndet lite till eller att kunna stå plankan några sekunder längre än innan! The best feeling in the world. Så om jag kommer skriva om något så är det nog träning, ganska mycket i alla fall.. Haha! Sedan även självklart vår planering till USA-resan!
 
Nu får vi se om det kommer något mer inlägg i framtiden, jag hoppas själv det i alla fall! Sedan måste jag också ta tag i att ändra min header, jag är ju faktiskt inte au pair i Philadelphia längre! ;)
 
Times Square.
The Love-sign in the Love-park in Philadelphia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0