Att stå för vad man tycker

2012-02-20 @ 00:03:59
Jag måste bara få detta ur mig. En av de västa sakerna jag vet, är när folk ser ner på en för att man har en speciell åsikt. Typ som att man blir dum i huvudet för att man har en annan åsikt om något. Hur svårt är det att bara tänka "Okej, alla personer tycker inte precis samma som jag, men det är okej."? Att tänka efter lite innan man slänger ur sig saker och att kanske fundera på om det man säger får någon annan att ta illa upp. Jag är själv en person som lärt mig att stå för mina egna åsikter och inte bara följa efter alla andra för att man är för feg för att ta konflikter. Men jag är ingen bitch för det. Att stå för sin åsikt behöver inte betyda att man ska tjata emot andra som tycker olika och att man måste försöka få över alla andra på "sin sida". Det känns som att vissa tror det. Det går bra att umgås med människor som tycker annorlunda än dig. Och du blir inte dum i huvudet för att du har en åsikt - tvärtom.

Sedan finns det ju självklart gränser för hur mycket man ska uttrycka sin åsikt. Vissa saker borde man faktiskt hålla för sig själv. Och andra saker kanske man borde stå för lite mer än vad man gör. 

Men våga stå för vem du är och vad du tycker. Umgås med de du vill, gå din egen väg och gör det du känner känns rätt.

Jessie J – Who You Are
En riktigt bra låt med en grym text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0