New York City - I love you!

2012-03-02 @ 07:17:00
I don't know were to begin.. Herregud! I hela mitt liv har jag dröm om den där staden och jag har bara fått höra hur det är genom andras berättelser. Men att få uppleva det själv var verkligen helt otroligt. Det var så.. overkligt, att stå där och se allt det där som man har sett på film. Jag älskar NYC!

Vi åkte alltså på en guidad tur och besökte alla möjliga sorters platser. Först åkte vi på The Staten Island Ferry, och då såg vi ju Frihetsgudinnan och allt det runtomkring. Sedan åkte vi runt i NYC och vi såg så himla mycket! Vi besökte bland annat Carrie Bradshaws trappa på Perry-street, där hon bor i Sex and the city(!!), Times Square, Central Park och alla de där stora ställena som man bara måste se. Och sedan till det bästa.. Vi var uppe på högsta våningen på Rockerfeller center! Det kallas för Top of the rock och där finns en helt amazing utsikt! Vi kom upp när det fortfarande var ganska ljust ute, men det mörknade efter bara en liten stund och då blev utsikten ännu bättre!!

Slänger in lite bilder också. Nu ska jag sova! Imorgon flyttar jag till Philadelphia och min värdfamilj!!!
/Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0