2013

2013-01-14 @ 23:45:23
Så då var det ett nytt år alltså! Helt sjukt vad fort tiden går.. snart är det ett år sedan jag åkte till USA! Och det här med bloggandet gick ju inte jättebra, haha.. Men ibland känner jag att jag vill skriva, men mest så glömmer jag bara av det.. 
 
Hittills har 2013 varit bra, alla de 14 dagar som har gått, haha! Men jul och nyår var jättebra. På julafton hade vi släkten över här hemma. Det var roligt och mysigt just eftersom det var vår första jul i det nya huset. Och sedan på juldagen kom farmor och farfar hit och då firade vi med dem. Nyår spenderade jag med familjen faktiskt, och det var väldigt mysigt.
Är lite trött på all den här hysterin runt nyårsafton, folk planerar typ tre månader innan och det ska bli "den bästa kvällen någonsin".. För om man ska vara ärlig så blir det faktiskt aldrig så.. Utan det brukar oftast sluta med att det blir en likadan kväll som alla andra kvällar då man är på fest eller vart man nu befinner sig. Förutom att man firar tolvslaget och att vi efter det lever i 2013. Men självklart är det alltid roligt med nyår, men denna gången kände jag för att ta det lugnt! 
 
Tyvärr så blev det ingenting med den lärlingsplatsen jag skulle få på en målarfirma. Det var faktiskt halvt bestämt, vi skulle bara skicka in papperna sedan skulle det vara klart. Han skulle ringa mig i mellandagarna, men gjorde inte det. Så jag fick jaga honom förra veckan och då fick jag veta att de inte fått de jobb de tänkt sig och inte längre kan ta emot mig som lärling. Det är tråkigt tycker jag, och speciellt eftersom jag fick reda så sent.. Annars hade jag ju kunnat söka fler jobb än jag gjort. Men nu så har jag kommit igång med sökandet ordentligt och var på intervju förra veckan. Så nu får vi se vad som händer! 
 
Tidigare i eftermiddag var jag på gymmet och sedan så fick jag för mig att fråga om det fanns några platser kvar på spinningpasset, och det gjorde det! Så det blev 30 minuter på crosstrainern, 30 minuter styrka och sedan det lite impulsiva 30 minuters spinningpasset. Det var ett tag sedan jag var på spinning och som vanligt var jag helt genomsvett och skakis efteråt.. Haha, det som är bra med 30 minuter är att man orkar köra all-in hela passet. Så imorgon ska jag prova på det nya spinningpasset som SATS har nu, också 30 minuter, men mycket hårdare och jobbigare än det andra passet. Är lite nervös för att det ska vara för jobbigt, men man måste ju prova. Uppdaterar med hur det var! 
 
Nu ska jag kolla på någon film och sedan sova. Jag har tyvärr vänt på dygnet, en nackdel med att vara arbetslös.. 
 
Innan gymmet 2012!
Efter träning i min fina tröja från gymmet jag gick till i USA. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0