Det var ett tag sedan!

2011-08-16 @ 19:00:00
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här.. Jag har jobbat lite grann i veckorna, men det märks att ordinariepersonalen börjar komma tillbaka för just nu jobbar jag bara helger. Det är lite tråkigt och jag hoppas på att jag kan få ett nytt jobb snart, jag har sökt ganska många och var på intervju igår! Och det kändes riktigt bra. Hoppas att hon hör av sig med positiva nyheter, annars är det bara att leta vidare!

Och för några veckor sedan bestämde jag mig för en ganska stor grej.. Jag ska nästa år åka som AuPair till USA! Jag har velat göra det i flera år och nu har jag bestämt mig, nu ska jag ta steget. Jag ska på informationsmöte om några veckor och tänkte försöka komma iväg någon gång på våren i April, Maj nästa år! Jag är snart klar med min ansökan och efter informationsmötet ska den skickas in och sedan börjar processen, grymt spännande ska det bli! Jag vill bara åka nu, nu, nu!

Idag har jag varit inne i stan en sväng med Jannike.. Och eftersom Göteborgs kulturkalas har börjat nu så var det sjukt mycket folk i stan, vilket i sin tur gjorde det svårt att få parkering. Och det gjorde i sin tur att vi började bråka med några om vilka som åkt runt och letat parkering längst, haha! Vi vann och fick våran parkering, men vi kom på att vi inte borde sitta i samma bil när den ena av oss kör, eftersom vi båda kan bli ganska arga när vi kör och ihop blir det bara ännu värre.. Men, vi är ett grymt team! ;)
Vi skulle väl inte göra något speciellt i stan, men jag bokade faktiskt klipptid! Det behövs nu och jag är lite inne på att kanske klippa av längden och ha lite kortare, jag vill göra en radikal förändring helt enkelt. Vi får se!

Nu ska jag faktiskt fortsätta lite med min ansökan och försöka göra den så klar som det går!
Pusss


Och min älskling växer som bara den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0