Julbak!

2011-12-22 @ 22:33:46
Nu har jag verkligen varit duktig. Jag har städat hela undervåningen, jag har handlat, lagat riktigt god mat och julbakat! Till middag så bestämde jag mig för att göra min nuvarande favoriträtt.. Vitlökskyckling med klyftpotatis. Den maten är helt underbar, vitlök, grädde och parmesanost har man och sedan slänger man in allt i ugnen. Inte världens nyttigaste mat men åh så gott det är! Och den rätten är även väldigt populär hos de övriga i familjen.

Efter att vi ätit mat så började jag och min bror att sätta igång med degen till lussebullarna så att den kunde få jäsa ordentligt och under tiden gjorde vi pepparkakorna så att de fick kallna innan glasyren skulle på! Så nu har vi bakat i två timmar ungefär och lyssnat på julmusik, riktigt mysigt och julkänslorna är väl på väg och är nästan här! Pepparkakorna och lussebullarna blev väldigt goda! Vi kanske inte är de mest konstnärliga syskonen i stan, men gott blev det med glasyr på, haha!

Nu ska jag snart sova för imorgon ska jag upp tidigt för att åka med Maia till veterinären.. Hon ska dra ut en tand som inte längre får sitta kvar! Under dagen imorgon ska jag fortsätta med städningen och sedan baka klart, för jag hann inte riktigt med allt jag skulle gjort idag!
Och på lördag är det julafton, hur konstigt känns inte det? Detta året har gått helt otroligt fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0