Ledig dag i ösregn

2011-12-09 @ 15:05:45
Idag har jag varit ledig och jag har sovit väldigt gott inatt, jag tror att det beror mycket på allt som hände igår, det var nog bra för mig att varva ner och smälta alla de goda nyheterna lite. Blev dock väckt när mamma kom hem men det var lika bra det så att man kommer upp i tid! Jag bestämde mig för att följa med ut med hundarna och tog beslutet att det antagligen är bäst att dra på sig regnkläderna. Och det var bra, minst sagt. Det öser verkligen ner, plus att det blåser rakt i ansiktet. Inte speciellt härligt, men det var skönt när vi kom in i värmen och tände en mysig brasa! Nu har mamma åkt tillbaka till jobbet, så nu är jag ensam med hundarna! Just nu kollar jag på Ellen Degeneres och tar det bara lugnt. Lite senare ska jag fixa med mina papper som ska skickas in till Cultural Care, kopia på mitt betyg och mitt körkort samt ett agreement form som man helt enkelt skriver under. Så jag har lite saker att stå i nu i eftermiddag:

♥ Lägga brevet till Cultural Care på posten.
♥ Fixa med mina visumpapper, så fort jag har fått mailet med informationen.
♥ Maila mina referenser och tacka dem jättemycket för all hjälp de har gett mig. Tänkte också att det kunde vara roligt för dem att få vet vart jag ska spendera mitt år.
♥ Jag ska även skriva ner hur mycket allt kommer kosta med visum, hälsokontroll osv. Så att jag har koll på allt ordentligt.

Och, jag kommer behöva lämna in min dator, eftersom den krånglar så förbannat ibland. Och jag har ingen lust att åka på det när jag är i USA, när jag har garanti på datorn här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0