Lista 2011

2011-12-28 @ 02:00:38
Kände för att göra en sådan här lista. Har inte så mycket för mig!
Sammanfattning av 2011
1. Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
Jag tog studenten, vilket var en av de roligaste dagarna i mitt liv! Och jag ansökte till au pair programmet.

2. Höll du några nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften.. Förstår inte grejen och sedan håller man ju aldrig löftena ändå, what's the point?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, min mormor dog precis i början av året.

5. Vilka länder besökte du?
Thailand två gånger och det var nog allt för i år.


6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Mer äventyr och upplevelser. Halva 2011 har bara bestått av jobb och inte så mycket mer. Jag hoppas att USA kommer bli bäst!

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
8 januari - mormor dog.
1 juni - jag tog studenten.

8. Vad var din största framgång 2011?
Som sagt, jag tog studenten och har avslutat tre år på gymnasiet med bra betyg och en insats som jag är stolt över.


9. Största misstaget?
Oj, jag försöker faktiskt inte tänka på saker jag ångrar. Jag kan faktiskt inte komma på något misstag som jag har lust att berätta om här.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har faktiskt haft salmonella.. Fyfan är det enda jag har att säga, det var vidrigt.

11. Bästa köpet?
Min dator och min kamera. Sedan även de där små sakerna som man egentligen inte behöver men som man köper ändå. Och sedan har jag fått en sak i år, av mina föräldrar, som var det bästa jag fått i år. Det är världens finaste klocka, jag har alltid på mig den och det är nu är fin del av mig.


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Åh, svårt.. Men det är nog kläder och sparandet.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj och mina vänner. Samt min blivande familj i USA när de berättade att de ville ha mig som au pair, det gjorde mig väldigt glad!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Lady Antebellum - Just a kiss
The Script - Breakeven
Jessie J - Who you are
Beyoncé - Best thing I never had
Och självklart min, Erik och Moas egna låt som vi skrev till studenten.



15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har nog varit ganska samma! Jag är nog aldrig speciellt ledsen, utan jag har nog varit ungefär lika glad de senaste två åren i alla fall!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt liv som det ser ut nu. Men självklart hade jag ju önskat att jag kanske hade rest mer, men då krävs det ju pengar och det har jag inte direkt i överflöd.. haha!


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Som jag skrev ovan, jag är väldigt nöjd med mitt liv som det är just nu och som det har varit!


18. Hur tillbringade du julen?
Vi firade ju med släkten på mammas sida här hemma hos oss på julafton och på juldagen så kom farmor och farfar hit och firade jul!


19. Blev du kär i år?
Det blev jag inte!


20. Favoritprogram på TV?
Pan Am, utan tvekan!


21. Bästa boken du läste i år?
Elsas Värld är nog den enda bok jag har läst i år, och den var väldigt bra!


22. Största musikaliska upptäckten?
Oj, vad svårt.. Tror inte att jag har upptäckt någon speciell musik utan mest lyssnat på nya låtar från artister som jag känner till!


23 . Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Presentkort på Make Up store och pengar!


25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej!


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
På min födelsedag så hade vi släktkalas här hemma och en vecka efter firades jag av mina vänner med middag här hemma och utgång efter det! Hade hur kul som helst och var så nöjd!!


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade haft ett bättre jobb och kanske kunnat leva lite roligare utan att behövt tänka på att jag måste tänka på pengarna varenda eviga minut. Sedan så har jag i och för sig sparat mycket också, till USA! Men då har nästan hela lönen gått, så ett bättre jobb skulle varit guld!


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Väldigt blandat, men jag har fått från att älska svart till att köpa lite mer kläder i färg! Jag köper kläder jag trivs i och som jag tycker är snygga.


29. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner. Något som fick mig att må väldigt bra var att jag har träffat så många nya människor. Genom jobbet har jag fått flera nya fina vänner samt att jag har lärt känna människor redan som kommer vara i USA samtidigt som mig, vilket känns väldigt bra!


30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Oh, Alexander Skarsgård.


32. De bästa nya människorna du träffade?
Som sagt, mina arbetskamrater och de blivande au pair vännerna.


33. Har du legat på sjukhuset?
Nej, inte legat inne.. Bara varit där på undersökningar.


34 .Hur ska du fira nyår?
Jag ska faktiskt umgås med min familj och det ska bli väldigt mysigt. Vi ska iväg till våra vänner och där ska vi laga lite mat osv. Det är sista "stora" helgen innan jag åker, så jag vill bara vara med dem.


35. har du varit lycklig detta året?
Ja, det har jag!


36. det bästa med hela 2011?
Studenten säger jag då återigen. Och att jag vågade ta steget att söka som au pair!


37. Tror du 2012 kommer bli bättre än 2011?
Det är jag helt säker på!


38. Vem har du umgåts med mest?
Det är väldigt olika, alla mina vänner!


39. Bästa minnet från 2011?
Haha, gud vad jag tjatar.. Men studenten!


40. Var det mest lugna hemmakvällar eller vilda partykvällar?
Mest lugna hemmakvällar, men några guldutekvällar som har varit så jäkla roliga!


41. Vem/Vilka saknade du?
Min mormor! Och när jag bodde i Vadstena sista tiden så saknade jag min familj väldigt ofta, hade mycket hemlängtan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0