Ordning och reda

2011-12-19 @ 22:06:41
Nu är det bannemej mer ordning i mina garderober än vad det har varit på väldigt länge. Jag har alltid klagat på att jag har för lite plats, men idag så hittade jag fler stänger som jag kunde sätta in i min garderob och har nu gjort mig mera plats, skitbra! Lite komiskt att jag fixar sådant nu, när jag snart ska packa ner det här rummet. Jag tror inte att jag har sagt det, men detta är mina två sista månader i detta huset någonsin. När jag är i USA så ska mina föräldrar bygga ett nytt hus och när jag kommer hem så ska jag flytta in i ett nytt hus och ett nytt rum. Jag tycker att det ska bli jättespännande och är lite ledsen att jag missar det, men jag får ju se allt helt färdigt när jag kommer hem! Jag har sett alla ritningar och jag vet ungefär hur allt kommer att se ut, men jag har sagt till mamma och pappa att de får skicka bilder till mig under resans gång så att jag också kan vara med på ett litet hörn på andra sidan jordklotet.



Förut så pratade jag med en tjej på facebook som bor i närheten av vart jag ska bo i USA. Hon visste även vilka människorna i min värdfamilj är och hon sa att det finns jättemycket au pairer i det området. Det får mig att känna mig lite mer avslappnad, när jag vet att det verkligen finns människor som jag kan ta kontakt med! Jag har aldrig trott att jag skulle bli ensam under året, men det känns ändå skönt att få svar på att det finns många au pairer att lära känna.
Det är ganska roligt ändå, hur mycket människor jag redan har träffat och jag har inte ens påbörjat mitt år. Men det har blivit så, att man har varit inne på Cultural Cares sida på facebook och hittat folk som ska bo i närheten av en själv. Och då blir det automatiskt så att man lägger till den personen som vän, just för att man vill ha den där tryggheten av att veta någon mer som ska bo i närheten. Det ska bli riktigt roligt att få träffa alla dessa människor när vi väl är i USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0