Dagen vi har väntat på!

2011-11-09 @ 09:45:00
I förrgår ringde min handledare på Cultural Care Au Pair och rent ut sagt gav mig en fet spark i baken. Vilket jag tyckte var grymt bra, hon frågade mig hur det gick med min ansökan och jag sa att jag kört fast totalt med mitt personliga brev. Men hon ville ändå att jag skulle skicka in min ansökan inklusive så långt som jag hunnit med mitt personliga brev. När jag gjort det så skulle hon läsa och ge mig feedback. Och sedan skulle hon ringa mig och så skulle vi sitta ner, båda två med min ansökan framför oss och läsa igenom den och rätta till det som kunde bli bättre. Och detta fick mig såklart att sätta fart, för jag ville ju bli klar med resten av mitt personliga brev innan hon ringde, så att jag bara kunde lägga till det i efterhand.

Så igår tog vi 30 minuter och rättade till min ansökan. Hon tyckte att det såg jättebra ut och det gjorde mig superglad, eftersom jag känner att jag verkligen tagit mig tid och lagt ner min själ i att det ska bli bra. Och jag känner mig själv väldigt nöjd. Så igår skickade jag äntligen in min ansökan och nu väntar jag bara på att jag ska bli godkänd till programmet, vilket jag hoppas få reda på innan fredag om allt går som det ska!

Detta betyder alltså att processen väldigt snart börjar och att jag snart kommer kunna få kontakt med familjerna. Åh, vad jag har längtat efter den här dagen! Det är som att världens största sten bara har trillat av från mina axlar. Jag har haft en sådan sjuk ångest inför detta, just eftersom att jag helt enkelt vill att min ansökan ska bli bäst! Prestationsångest tror jag att man kallar det.. Men jag är nöjd och därför tror jag att detta kommer bli riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0