Match #5

2012-04-24 @ 17:03:00
Så lite uppdatering om hur min rematch går då! Familjen som jag tyckte om i Connecticut tackade nej till mig.. Anledningen var för att jag sagt på exitmötet att jag ville ha äldre barn, vilket jag förstår att de då kanske inte vill ha mig som au pair om det står att jag inte vill ta hand om tvååringar. Men de verkade så himla bra att jag övervägde att åka dit eftersom alla tvååringar inte är likadana. Fast jag var ju som sagt lite osäker så det kanske var det bästa, att de tackade nej till mig.

Nu har jag en ny match med en familj i Washington DC. Det är en ensamstående mamma med två barn, en flicka på 3 år och en pojke på 4 år. Jag har haft den matchen sedan i.. torsdags kanske. Men så försökte mamman ringa mig i fredags när jag var i NY, men kom inte fram! Då ringde jag henne i lördags men fick inget svar, sedan så åkte jag tillbaka till NY och då hade hon tydligen också försökt nå mig, samt så har jag fått ett mail också. Så nu om några minuter ska jag ringa henne så att vi får pratat. Jag får se hur samtalet går, är ju som sagt lite osäker på familjer med så små barn.. Eftersom jag inte ritkigt vet om jag vill ha det, men jag ska prata med henne så får vi se vad hon säger!

Idag är det tisdag och imorgon, onsdagen den 25, är min sista rematchdag. Men man kan få extradagar, så vi får se hur det blir. Men jag har börjat ställa in mig ganska bra på att åka hem till Sverige igen och när jag tänker på det så vore det inte så hemskt. Det kanske inte är det roligaste att göra, eftersom jag inte riktigt har något att göra hemma. Men jag vill bara må bra igen och känna mig lycklig. Det är jag inte här just nu, först och främst så var min första värdfamilj så dålig och där mådde jag skit. Sedan så är rematchperioden jättejobbig eftersom man hela tiden slits mellan känslorna att vilja åka hem och vilja stanna. Och att vara i rematch är ett jäkla lotto, man vet aldrig vad för match man kommer få och så kanske det är en familj som man är intresserad av, och i nästa sekund kan familjen vara borta från ditt konto för att de sagt nej till dig, utan att ens ge dig en chans. Sedan så har jag sagt till mig själv från början att jag inte tänker välja en familj bara för att jag måste stanna i USA, utan nu vill jag verkligen välja en toppenfamilj, annars vill jag inte fortsätta mitt år. Jag vet att jag kommer komma tillbaka till USA på något sätt i framtiden, eftersom att jag totalt älskar detta landet! Men att jobba som au pair kanske inte riktigt är något för mig, jag vet inte. Vi får se vad som händer och jag tänker att jag ska ta det lite som det kommer.

Nu ska jag ringa värdmamman i DC och sedan försöka ta den där promenaden!
Jag berättar sedan hur det gick och så ska jag också lägga in bilderna från NY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0