Underbara NYC

2012-04-24 @ 16:44:52
Jag har haft några otroligt bra dagar i NYC och jag bara ÄLSKAR den staden! I fredags var jag där med Melina över dagen och vi bara turistade runt lite och upplevde staden! Vi promenerade i Central Park, gick på 5th avenue, Times Square, åkte till Brooklyn Bridge och allt vad som nu finns att se! Jag ville inte åka där ifrån men då kändes det ändå ganska okej eftersom jag visste att jag skulle åka tillbaka på söndagen.

Så i söndags på morgonen tog jag återigen bussen till NYC för att möta upp med Marlene och Per-Anders samt några andra hemifrån. Och oj vad det kändes bra att träffa folk hemifrån. Det var en sådan himla lättnad att få prata och umgås med folk som man känner sedan innan. Jag behövde verkligen det nu. Så vi spenderade söndagen på stan och gick runt lite. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning inför kvällen. Per-Anders spelar i ett band och de skulle ha en showcase på ett ställe här i NYC och förhoppningsvis spela inför lite viktiga människor som kan få upp ögonen för dem och deras musik. Jag hade inte lyssnat så mycket innan detta, men jag vet att min familj hemma var på deras genrep i Sverige och de sa att det var grymt bra! Och jag kan inte göra annat än att hålla med, det var riktigt bra och jag hoppas verkligen att det var någon där som tyckte att deras musik är intressant! Det är i alla fall riktigt häftigt att kunna säga att man spelat i NYC!

På måndagen gick vi runt i staden och kollade i lite affärer och åkte sedan ner till Greenwich Village som var en jättemysig del som jag tyckte om jättemycket! Sedan åt vi lunch och efter det var det dags för mig att börja röra mig mot bussen som skulle ta mig tillbaka till Philly. Då ville jag verkligen inte åka tillbaka.. Först och främst så vet jag inte när jag kommer komma tillbaka till NYC igen och sedan så ville jag inte åka ifrån tryggheten att vara med folk hemifrån.

Men nu är jag tillbaka hos min LCC och idag kommer det antagligen inte hända jättemycket. Ska skypa med mamma och pappa vid klockan ett, jag tänkte försöka komma ut och ta en promenad, det är så himla fint väder! Sedan så kommer Johanna hit ikväll och hänger lite. Hon har varit i Florida en vecka och det har varit riktigt tomt utan henne, speciellt när jag träffat henne ungefär varje dag sedan jag kom hit.

Jag har bilder från hela helgen, men de lägger jag in i nya inlägg.. Annars blir detta inlägget hur långt som helst, haha! Jag har sammanfattat haft en toppenhelg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0