Helgen

2012-04-03 @ 21:29:12
Jag har gått och blivit sjuk, rejält sjuk.. Ont i halsen, rethosta, snuvig som bara den och huvudvärk. Sedan känns det också som att jag börjar få feber. Jag vill verkligen inte vara sjuk, speciellt inte när man jobbar med en 2,5 åring och hela tiden känner att man måste vara rolig och prata massor. Just nu har jag liksom bara lust att stänga in mig på rummet och sitta här tills jag är frisk igen, haha.. Den här dagen har inte varit jättebra överlag heller, vilket bara gör det hela ännu värre. Jag är trött på att dagarna i ända kämpa för allt hela tiden, att alltid behöva tjata och försvara mig.

Jag längtar till klockan 18.30.. Då slutar jag och ska åka iväg och möta upp Johanna och Jessica för en powerwalk vid ett ställe där det finns någon slags slinga av något slag som man kan gå runt. Det är något som USA inte har, ställen dit man kan åka för att endast motionera. De har inte ens trottoarer här i området där jag bor, så om man ska ut och gå så får man gå längs vägarna och hoppas på att man inte blir överkörd.. haha!

I söndags var jag, Johanna och Jessica som sagt på Christiana Mall och shoppade! Jag hade aldrig varit där förut men det var väldigt bra! De hade alla de bra affärerna och det bästa var att de hade en gigantisk Forever21-affär! Så där inne strosade vi runt i kanske 1-1,5 timma och vi hittade mycket saker som vi provade! Jag fick till slut med mig 2 blusar och en stickad tröja där ifrån för ca 300 kronor, den affären har massor med fina saker plus att det är billigt!
Efter shoppingen gick vi till Cheesecake Factory och åt middag, och som vanligt där så smakade maten underbart! Jag och Johanna beställde in efterrätt att dela på, en brownie med glass och grädde.. Och herregud, den portionen hade nog räckt till 10 personer.. Men mätta och belåtna blev vi i alla fall! Så sammanfattat så hade jag en toppensöndag! Det är helgerna och kvällarna som jag lever för just nu!

Tack mina fina svenskor för att ni finns här för mig! Ni ska veta att ni är guld värda♥
M-mm!

Kommentarer
Postat av: jessica

Dra inte hela USA över en kam. Jag bor här och har gott om motions slingor och trottoarer ;)

2012-04-04 @ 03:09:54
Postat av: Emelie

SV: haha, vad bra! ;) Här finns det absolut ingenting.. haha!

2012-04-04 @ 04:10:42
Postat av: Viktoria

SV: Lätt, du blir den första jag ringer!! ;) Krya på dig!

2012-04-04 @ 17:04:26
URL: http://viktoriaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0