Go Frölunda!

2012-02-15 @ 13:34:42
Hejhejhej!
Dålig uppdatering igår, i know! Men jag orkade bara inte och sedan hade jag inte så mycket att skriva om ändå. Det var ju Alla hjärtans dag igår och hela facebook var täckt med hjärtan och kärleksförklaringar.. kändes det som, haha! Jag spenderade min Alla hjärtans dag kväll i Scandinavium med Jannike. Jag ville gå på hockey innan jag åker och då bestämde vi oss för att gå på Frölunda-Djurgården igår. Det var en riktigt bra match och det bästa laget vann med 2-1, Frölunda såklart. Och det var riktigt roligt att gå på hockey med Jannike igen.

Det var så himla längesedan jag var på hockey sist. Jag tror inte jag har varit det sedan innan gymnasiet. När jag gick i åttan eller nian så hade min pappa säsongsbiljetter via företaget. Och det var aldrig någon som gick på de matcherna så de gav alltid bort biljetterna. Så jag och Jannike var inte sena med att berätta att vi gärna gick om ingen annan ville. Så ett tag var vi på hockey ungefär en gång i veckan, minst. Det var riktigt roligt och vi var så jäkla insatta i det. Sedan så flyttade jag till Vadstena och sedan dess har vi inte varit på hockey, förrän igår då. Så det var lite nostalgi för mig igår och det bästa jag kan göra ca två veckor innan man lämnar Sverige för ett år. När jag satt där så tänkte jag på alla fina minnen här hemma och tänkte att jag skulle lämna Göteborg snart, det gjorde mig faktiskt lite ledsen.. Missförstå mig inte, jag vill inget hellre än att bara åka till USA nu, men jag kommer sakna allt här hemma, så himla mycket. Ingenting är mer Göteborg för mig än en Frölundamatch, och jag älskar Göteborg. Och även om jag inte är så insatt i hockeyn längre så kommer Frölunda ändå alltid vara laget som gäller!!

Jag kan inte låta bli att bli lite förvirrad av alla tankar och känslor jag har just nu. Men, längtan till USA övervinner faktiskt alla känslor jag har om att lämna Göteborg för ett år. Det är trots allt bara ett år och jag kommer tillbaka. Det här hemma finns kvar, detsamma gäller inte USA och denna upplevelsen!

Hockey 2008!

2007!


Och för att sammanfatta, så hade jag en awesome gårdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0