Packa inför ett år

2012-02-07 @ 14:48:26
Jag har lite smått panik över att packa inför USA.. Man ska få med sig en hel del, eftersom man ska vara borta ett år.. Men man ska ändå packa lite som möjligt eftersom alla säger att man kommer shoppa ihjäl sig när man väl kommer dit, haha. Så man ska ju packa för ett helt år, när det gäller vissa saker.. Men det går ju inte för man får inte överskrida gränsen av vad man får ha med sig för flygbolaget. Eller, man får ju överskrida gränsen.. Men då får man ju vara beredd på att betala övervikt, vilket jag inte är.

Men det som jag faktiskt tycker är bra är hur det ser ut med British Airways, som jag ska flyga med. Man får ha 23 kg i incheckat bagage, 23 kg i handbagage plus en handväska eller datorväska. Enligt mig är det mycket! Så då har jag i alla fall tänkt ut att allting som enbart är till Philadelphia ska jag packa i det incheckade bagaget och i bagaget som jag tar med mig i planet ska jag packa kläder och allt sånt som jag ska använda på Au Pair skolan den första veckan. Jag har hållt på med en packningslista sedan en månad tillbaka, just för att jag vill vara ute i god tid och kunna skriva till under tiden om jag kommer på något mer. Jag vet inte om det är några blivande au pairer som läser här men jag kommer i alla fall lägga ut den listan sedan, vem vet.. kanske kommer den att hjälpa någon?

Vi får se, ska i alla fall börja packa minst en vecka innan så att det verkligen blir bra!

/Emelie

Kommentarer
Postat av: Cyndi

Thanks for your comment on my blog Emilie! You must be really excited as it is not long to go now until you fly to the USA!



I just wanted to drop by and say best of luck for your au pair year - and my advice on packing would be to DEFINATELY leave anything you don't think you will 100% need at home - I have done SO MUCH shopping while here that it is not funny, and I am going to have HUGE problems trying to get it all home to Australia in August!



Happy packing!

2012-02-07 @ 19:06:07
URL: http://usacyndistyle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0