Bazinga!

2012-01-02 @ 19:42:33
Åh, idag är jag så trött! Gick upp vid halv sex idag(jobbigt för mig som brukar gå upp typ elva.. haha) och åkte till jobbet. Det var en ganska tråkig dag på jobbet idag.. Men vi slutar ju tidigt så det är skönt! Sedan lunchade vi ganska länge innan jag tog spårvagnen till sjukhuset för att göra det där tuberkulostestet som man måste göra innan man åker som au pair, eftersom man inte får åka om man nu skulle råka ha det. Nu är det ju så att tuberkulos är jätteovanligt, men man måste ändå testa sig. Och på torsdag ska jag dit för den så kallade avläsningen och jag är lite smått panikslagen. Jag hatar sådant här och allt som har med sjukdomar att göra.. Jag vet ju innerst inne att det inte är något.. men ändå kan jag inte sluta titta på armen om det blivit någon liten "bubbla", vilket betyder att man är smittad.. vad jag förstod!

Efter det tog jag en promenad från sjukhuset till farmor och farfar där jag satt en stund, drack en kopp te och var social! Jag tar varje tillfälle i akt och hälsar på dem, jag kommer ju inte bara kunna åka och hälsa på dem sådär på ett helt år.

Nu ligger jag här nerbäddad i sängen och ska snart skypa lite. Jag känner mig superfräsch såhär efter jobbet.



Sheldon får mig att skratta ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0