The American Embassy

2012-01-26 @ 12:19:00
Just det, jag glömde ju säga att besöket på ambassaden gick finfint! Det var inte så farligt som alla andra bygger upp en bild om att det skulle vara. Vi kom dit ca en timme innan vi hade bokad tid, stod i kö i kanske en kvart innan vi fick gå igenom säkerhetskontrollen. När man väl kom in så fick man en nummerlapp och efter inte ens fem minuter var det vår tur och man fick lämna alla papper i en lucka. Sedan blev man uppropad och fick gå till en ny lucka, lämna fingeravtryck och svara på några frågor. Sedan var allt klart! Frågorna var inte direkt många heller, typ "Where are you going to live?" och "How many kids are you going to take care of?". När jag svarade ett barn och att han var 2,5 år gammal så sa hon bara "That should be fun!". Och det kommer det bli!! Sedan så berättade hon att de skickar hem passet och visumet, sedan fick jag gå.

Men visst, det finns säkert de som har haft mer otur än oss, som har fått stå ute i kö och vänta i två timmar osv. Jag är bara glad att det gick så bra för oss.
Det absolut bästa med detta är nu att jag är helt klar med alla papper, det enda som jag måste göra är nu att packa väskan och ge mig iväg!!

Efter ambassaden igår så åt jag och Christine lite lunch, och kom fram till att vi var så glada och lyckliga. Det känns så skönt att vi äntligen ska få åka och att det inte alls är lång tid kvar! Jag är så glad att jag hittade henne och att vi ska åka samma datum. Hela processen blir lite roligare när man har någon att dela den med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0