Hemlängtan

2012-03-14 @ 14:37:28
Idag har jag en rejäl hemlängtan.. Vaknade med världens klump i magen. Den andra au pairen åker idag, så från och med i eftermiddag är jag on my own. Det känns bra att jag ska få börja komma in i mina egna rutiner och sådär, men samtidigt känns det jobbigt eftersom hon har varit ett så bra stöd den första veckan. Men just nu hade jag velat byta med henne och ta flyget hem till Sverige. Försöker tänka positivt och tänka på att året kommer bli toppenbra! Men just nu är det svårt, även om jag vet att jag kommer hitta på massa roliga saker framöver! Jag får bara helt enkelt försöka hitta på saker så mycket som möjligt, så att jag inte tänker på det så mycket.

Jag tror även att de första veckorna kommer vara jobbigast, innan man kommer över den där gränsen då man känner sig hemma och trivs ordentligt. På fredag är jag ledig och senare på kvällen har jag en sleepover hos Johanna att se fram emot! Jag är så glad att jag har henne här!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Du kommer klara det här jätte bra Emelie! Det kommer komma stunder då det känns jobbigt men du kommer komma igenom det, tänk som sagt på allt roligt som du kommer hitta på! :)

2012-03-15 @ 03:31:25
URL: http://viktoriaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0