Shopping och Ruby's

2012-03-19 @ 02:36:48
Då var ännu en helg över, de bara flyger iväg. Imorgon är det jobb hela dagen, eftersom lillkillen inte går i skolan på måndagar. Så då tänkte jag ta med honom till biblioteket för lite Storyreading and Sing along. Det tycker han om jättemycket och efteråt så ska vi gå till parken. En annan au pair som jag har träffat brukar också vara där med sitt värdbarn, så vi tänkte mötas upp där och låta barnen leka lite..

Idag har vi varit på King of Prussia igen!! Det var jag, Johanna, Verena och en ny tjej som kom hit i fredags, Jessica! Hon är också svensk så det är lite roligt tycker jag! Det är skönt att ha svenskar omkring sig här borta, det känns som att man kan slappna av ordentligt med dem.. På ett ungefär. Jag shoppade faktiskt kläder idag! Dock så shoppade jag inne på H&M.. Så det var ju kanske inte jätteroligt eftersom jag faktiskt kan få tag i de kläderna hemma i Sverige också, men jag är nöjd ändå! Det blev två klänningar och ett par ballerinaskor. Jag måste ju börja skaffa sommarkläder nu när vädret är så fint här!
Efter shoppingen åkte jag hem och umgicks lite med värdfamiljen, sedan åkte jag och Johanna iväg igen för att möta upp Sina och Kim på Ruby's för middag! Det var verkligen ett riktigt amerikanskt ställe, sådant som man ser på filmer! De hade jättegod mat så nu är vi mätta och belåtna.

Nu hade jag faktiskt tänkte sova tidigt för en gång skull, klockan är nu 21.30 här! Så det ska bli skönt att få ganska många timmars sömn inatt! Vi hörs antagligen imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0