De senaste dagarna

2012-03-16 @ 03:55:48
Okej, varnar för väldigt långt inlägg.. haha!
Känner mig just nu ganska omotiverad till att blogga. Men livet här rullar på, med sina svackor upp och ner. Det roliga är att under dagen tycker man att det går jättedåligt och man vill bara lämna allt som har med au pair jobbet att göra. Men när man sedan på kvällen tänker tillbaka på händelserna under dagen så tänker man alltid "Det har ju ändå gått ganska bra idag om man tänker efter ordentligt". Det känns i alla fall att jag börjar lära känna familjen mer och mer.. Vilket känns skönt och jag vågar liksom ta för mig mera nu osv. Jag gillar verkligen området här och alla människor jag har träffat hittills. Det är det som är det bästa med au pair jobbet, man träffar andra au pairer som sitter i exakt samma sits. Det är jättelätt att träffa nya vänner eftersom alla vet precis hur du känner och vad du vill med ditt år.

Okej, så de senaste dagarna som har varit så har vi shoppat på King of Prussia som jag skrev att vi skulle göra. Jag har jobbat sedan i måndags och gjort lite roliga saker på kvällarna. Vi har även varit i parken mycket med lillkillen. I måndags var vi ute med tjejerna och hade en liten avskedsmiddag för Emma. Vi var på en japansk restaurang där man satt vid ett bord där även kocken stod och lagade maten framför en, sedan kastade han även mat som vi skulle försöka fånga, haha. Det var väldigt roligt och en lite udda upplevelse som jag gillade! I tisdags fyllde Emma år, så då hade vi först familjemiddag, sedan kom tjejerna över hit och vi åt tårta! Det var en galet stor chokladtårta som var helt underbart god. Tog tyvärr inga bilder med min kamera, men om jag på något sätt lyckas få Emmas bilder så ska jag visa er tårtan! Och igår då, så åkte Emma iväg för att påbörja sin sin resmånad innan hon åker hem till Sverige igen. Alla var så ledsna och det var en sorglig dag. Hon kommer verkligen vara saknad här, men jag hoppas att jag kan ta över efter det fina jobb hon gjort med vårt värdbarn och göra ett lika fint jobb jag med!

Så idag var första dagen jag jobbat heeelt själv. Hela morgonen och dagen gick jättebra, tills jag skulle väcka honom efter hans nap. Då hade han en ganska stor meltdown och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Värdpappan var inte hemma och det var allt han ville, träffa sin pappa. Han kom dock hem efter ca 20 minuters gråtande och skrikande, så då blev allt bättre på ett ögonblick. Och efter det så har han varit på jättebra humör. Men saken är ju den också, att han är förvirrad över allt som pågår och han fattar fortfarande inte varför jag är här. Så det lär nog ta några veckor innan han inser att jag kommer stanna här. Så det är bara att bita ihop, försöka tänka positivt och kämpa på!

Imorgon har jag hela dagen off, vilket är såå skönt. Värdpappan och värdbarnet ska åka iväg till farmorn i New Jersey och de har inte riktigt frågat ordentligt om jag vill följa med, utan typ sagt att om jag vill så ska jag säga till. Vilket jag tycker är jätteskönt, eftersom jag sett fram emot att få sova ut och ha huset för mig själv imorgon en stund. Så inatt blir det i med öronpropparna för att kunna sova så länge som möjligt, haha! Så imorgon ska jag ha lite Skype-dejter, städa lite och sedan följer jag med Johanna och hennes hostkids till parken en stund! Och på kvällen blir det middag ute med några tjejer och sedan sleepover hos Johanna! Ser fram emot en bra fredag!

Nu blev detta en hel novell, haha.. Och så tänkte jag lägga in lite bilder från de senaste dagarna. Har dock fortfarande inte riktigt fått svar av mina hostparents om jag får lägga upp bilder här på bloggen som involverar dem eller deras barn. Men ska fråga igen någon gång snart, så förhoppningsvis får ni se lite bilder från min vardag också!

Har shoppat mina första saker på Victoria's Secret, I love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0