Georgetown & första arbetsdagen

2012-05-01 @ 06:13:07
Så, igår var jag alltså i Georgetown med Hanna. Jag åkte och hämtade upp henne, hon bor ca tio minuter ifrån mig så det är väldigt nära. Efter lite velande i trafiken och en missvisande GPS så hittade jag till slut hennes hus. Det är ganska mycket mer trafik här än vad det var på det förra stället jag bodde på, men det gör det bara mycket roligare att köra! I alla fall så åkte vi till Georgetown och tänkte spendera dagen där i det fina vädret. När vi kom fram gick vi direkt till Georgetown Cupcakes som tydligen är känt från film.. Vi köpte varsin Chocolate Coconut Cupcake och gick sedan ner till vattnet/hamnen och satte oss i gräset. Jag tror att det var ca 25 grader med en strålande sol, underbart! Vi satt kvar där ett bra tag och bara njöt i solen, så nu har man börjat jobba på sin bränna också!

Vi strosade sedan runt lite i staden, kollade i affärer och sådär. Sedan bestämde vi oss för att äta middag och hittade en restaurang med en jättemysig uteservering. Efteråt åkte vi till Tyson's Corner och sedan körde jag hem henne, innan jag åkte tillbaka hem till mig! Jag hade en väldigt bra söndag och var i väldigt gott sällskap! Det var himla roligt att träffa Hanna igen efter två månader.

Idag jobbade jag första dagen själv här i nya värdfamiljen. Det gick väldigt bra och barnen var även idag väldigt enkla att ta hand om. Den äldsta är i skolan mellan 9-12 på dagarna så de timmarna har jag bara lilltjejen, så vi kollade på en film på morgonen, sedan tog hon en dusch.. Vilket hon älskar så hon stod där i typ kanske, 40 minuter.. haha! Sedan målade vi lite och lekte med hennes dockor innan det var dags att gå ut till skolbussen och hämta hennes bror. Resten av dagen flöt på bra och vi höll oss sysselsatta! Jag fick måla hennes naglar och tånaglar rosa, och hela tiden sa hon "I just looove pink!"

Nu ikväll så åkte jag iväg och hämtade upp en tjej från Australien som också är ny här, sedan åkte vi och hämtade Christine innan vi åkte och åt middag. Sedan åkte vi vidare till ett café eller vad man ska kalla det, en lokalpub kanske? Haha.. jag vet inte. I alla fall så var det väldigt mysigt där med mycket folk och livemusik, så dit kommer vi definitivt åka tillbaka någon kväll.

Jag lägger in lite bilder från ett av mina nya favoritställen, Georgetown!

Den snygga bilden inne på Abercrombie & Fitch!!





Kommentarer
Postat av: Cyndi

Hi Emilie!



I came to your blog through a comment on MY blog, and I just wanted to say thanks for commenting, and I'm glad that your year is turning out okay, and I hope your rematch family in DC is great! I'm looking forward to seeing DC in June!



Cyndi x

2012-05-01 @ 19:36:38
URL: http://usacyndistyle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0