Shopping och IKEA

2012-05-06 @ 06:15:06
Imorse gick jag upp ganska tidigt för att sätta mig i bilen och åka till Sandra. Vi bor inte jättenära varandra, utan det tar ca 20-30 minuter att åka mellan oss. Men det gör inte så mycket tycker jag, vi har turats om att åka till varandra vilket gör det mycket lättare! När jag kom dit så åkte vi direkt till Potomac Mills, som är ett slags köpcentrum i närheten av där hon bor. Men det finns även lite outlets där också! Vi gick till Forever21 och spenderade ca 1-2 timmar där kanske.. haha! Sedan blev det H&M och en affär till innan det var dags att åka tillbaka hem till Sandra eftersom hon började jobba.

Vi bestämde att jag skulle stanna kvar och vara med henne medan hon jobbade. Så vi tog hennes värdbarn och åkte till IKEA för att äta lite mat och kolla runt lite. Och till lunch blev det självklart köttbullar, potatismos, gräddsås och lingon! Och de hade kvar påskmust, vilket jag var tvungen att dricka.. Guuud så gott det var!
I alla fall, jag har börjat fundera på hur jag vill göra mitt rum här lite mer personligt, men har inte riktigt kommit på vad jag vill göra.. Men jag visste att jag ville ha två ramar att sätta in foton i. Så nu har jag fixat det och jag är väldigt nöjd med de fina fotona på världens bästa familj plus min finaste vovve som nu står på min byrå♥ Idag har det faktiskt varit riktigt jobbigt med hemlängtan och allt det där jobbiga. Jag har väldigt ofta upp och ner dagar, även om de flesta dagarna är bra! Men när jag väl har hemlängtan, då är det en rejäl jäkla hemlängtan! Men det är bara att försöka hålla sig sysselsatt och bara ta sig igenom det!

Så idag blev det ganska mycket shopping. Men jag har även köpt nya träningskläder, vilket jag var i stort behov av.. Speciellt ett par shorts! Sedan kunde jag inte heller låta bli att köpa chokladbollar på IKEA, de är riktigt goda och smakar precis som chokladbollarna hemma. Mums!

Nu ikväll har jag inte gjort mycket alls, vilket har varit så skönt! Jag skulle egentligen följt med Sandra och hennes vänner på en födelsedagsfest någonstans i Arlington, men det blev så himla krångligt till slut eftersom jag skulle behöva ta taxi dit och hem osv.. Det skulle kosta 60 dollar, vilket jag inte riktigt hade lust att betala när jag var ensam. Men jag har fixat lite på mitt rum, pratat ganska mycket med min värdmamma när hon kom hem och så har jag kollat på Vänner.

Jag kom på att sedan jag kom hit för ca två månader sedan, så har jag kanske suttit hemma och bara tagit det lugnt en eller två gånger. Och därför tror jag att jag var i stort behov av en hemmakväll. Imorgon ska jag sova ut och direkt när jag vaknar åka till gymmet. Någon gång senare ska jag träffa Sandra, vi ska sen på au pair möte och spela minigolf och sedan bara hänga här hemma. På kvällen ska jag köra in till DC för första gången för att jag har lovat Hanna att jag ska hämta henne på Union Station.. Vi får se hur det går, haha!

Långklänningar från H&M och Forever21.
Forever21.
Forever21.
De nya träningskläderna! Shorts från H&M och linne från Forever21.
Mina fina foton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0