30-20-10 och PT

2013-01-18 @ 10:13:00
Just det, jag skulle ju komma med en uppdatering om spinningen. I tisdags gick jag ju på det nya spinningpasset, vilket var extremt jobbigt. Det heter 30-20-10 och är ett HIIT-pass, vilket betyder "Hög intensiv intervall träning". Förklaring: Man har lagom motstånd i 30 sekunder, men man trampar i ett högt tempo, sedan i 20 sekunder lägger man på motstånd och håller kvar tempot. Slutligen maxar man i tio sekunder och tar i allt vad man orkar. Det gjorde man fem gånger, i tre omgångar. Det som var bra med det passet var att man själv bestämmer hur mycket man vill ta i och hur mycket man vill känna efteråt. Och jag tycker att är man väl där ska man ta ut sig så mycket som det bara går. Jag bestämde mig för att ge allt och jag var helt slut efteråt. Jag tyckte inte att passet var jätteroligt, tyvärr. Musiken kunde också varit bättre, vilket drog ner det hela. Men det var jättebra träning och eftersom det bara är 30 minuter så är det enkelt att ta sig igenom det. Jag avslutade med ett 30 minuters Core-pass och kände mig efter det klar för dagen. 
 
Igår så hade jag bokat tid med en av de Personliga tränarna som de har på SATS där jag går. När jag blev medlem förra året så ingick det något som heter SATS You. Och det innehåller tre tillfällen med en personlig tränare som då går igenom med dig vad du ska göra i din träning samt skriver ihop ett träningsschema. Jag vet inte riktigt varför jag inte använt det tidigare, men det har bara inte blivit av. Men nu det senaste har jag känt mig uttråkad eftersom jag tränar och tränar men inte riktigt ser någon jätteskillnad och fick nog helt enkelt. Och jag fick mig en riktigt aha-upplevelse igår när han förklarade olika saker för mig. Så nu ska jag börja följa det träningsschemat som han gjort till mig och så hoppas jag på att jag märker förändring. Han hjälpte mig verkligen att hitta muskler som jag aldrig känt förut. Så nu ska jag följa detta schemat i en månad och sedan ska jag träffa honom igen. Så idag är första dagen med det nya träningspasset! Jag är så sjukt taggad! 
 
Schemat! Extremt kladdigt, men han visade övningen och sedan skulle jag skriva lite snabbt så jag skulle komma ihåg. Men jag måste alltid skriva så förbannat mycket för att jag alltid tror att jag glömmer annars.. haha! Men nu är det renskrivet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0