Torsdag 170113

2013-01-17 @ 23:37:17
Nu gick det ju några dagar mellan inläggen, så som det vanligtvis brukar bli.. Jag har i alla fall sedan sist tränat, sökt jobb och jobbat lite här hemma. Jag har målat lite och fixat saker som behövs målas och sådär. Vi tyckte att det var onödigt att dra hit de målarna som har gjort det andra när jag kan göra det istället. Under de tre månaderna jag faktiskt gick som lärling så lärde jag mig en hel del och tycker även att det är roligt att småfixa lite ibland, även om det är galet svårt att komma igång. 
 
Jag börjar bli väldigt trött på att gå hemma och vill väldigt gärna hitta ett jobb snart, så jag får sysselsätta mig lite. Jag söker jobb varje dag men när man gjort det så kan man ju inte göra annat än att vänta på att ansökningstiden går ut innan de ens gör något. Och jag blir helt besatt och kollar mailen stup i kvarten, haha.. Vill bara få ett mail om att man gått vidare till intervju, eller en bekräftelse på att det i alla fall händer något. Jag tycker att det är så svårt att sälja in sig själv på ett papper. Jag vill komma dit och visa vem jag verkligen är, eftersom det är sådan otrolig skillnad mellan att läsa om någon på ett papper jämfört med hur de är som person. Men alla söker ju under samma förutsättningar, så man får hoppas att de ser mig i mängden! Jag kan i alla fall säga att jag är lycklig som har träningen att fokusera på, utan den hade jag varit totalt deppad. 
 
Imorgon har jag inga speciella planer förutom att jag ska träna (såklart). Vi får se vart dagen tar vägen. Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på Magic Mike, alla säger att den måste ses. Så nu är det dags! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0